ŞİRKETLERDE DEĞER ODAKLI YÖNETİM ETKİNLİĞİ ADASO’DA GERÇEKLEŞTİRİLDİ
Haber

Adana Sanayi Odası (ADASO) Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Kıvanç, günümüz iş dünyasında hem rekabet avantajı elde etmenin hem de markayı farklılaştırmanın kurum kültürü oluşturmaktan geçtiğini, şirket değerleri ile çalışan değerlerinin uyum içinde olmasının çok önemli olduğunu söyledi.

Türkiye’nin önde gelen denetim, vergi ve danışmanlık hizmetleri sağlayıcısı Klynveld Peat Marwick Goerdeler (KPMG)’nin “Şirketlerde Değer Odaklı Yönetim” konulu etkinliği Adana Sanayi Odası Sakıp Sabancı Toplantı Salonu’nda gerçekleştirildi.

Toplantının açılış konuşmasını yapan ADASO Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Kıvanç, günümüz iş dünyasında, şirketlerin sadece finansal başarıya odaklanmalarının yeterli olmadığını tüm paydaşların; toplum beklentilerini ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak hareket etmeleri gerektiğine dikkat çekti.

Değer odaklı yönetimin, bu paydaşların her birine değer katmayı amaçlayan bir yaklaşımı ifade ettiğini, bu yaklaşımın sürdürülebilirlik ve uzun vadeli başarı için kritik bir rol oynadığını aktaran Başkan Kıvanç, “Finansal başarı elbette ki iş dünyasında önemli bir hedef ve gösterge olmaya devam ediyor. Ancak, sadece kısa vadeli karlılığa odaklanmak, uzun vadede şirketlerin karşı karşıya kalabileceği riskleri göz ardı etmek anlamına gelebilir.” ifadelerini kullandı.  

21. yüzyılda büyük ya da küçük ölçekli olsun tüm şirketlerin tepe yönetimlerini meşgul eden beş kritik konu bulunduğunu bunların; kârlılığı ve şirketin değerini artırmak, yetenekli insanları kuruma çekmek ve elde tutmak, marka sadakati, kurum kültürüne etik değerleri yerleştirmek, sürdürülebilirlik ve krizlere dayanıklı bir şirket oluşturmak olduğunu dile getiren Zeki Kıvanç, şunları kaydetti:

“Günümüz iş dünyasında hem rekabet avantajı elde etmenin hem de markayı farklılaştırmanın kurum kültürü oluşturmaktan geçer. Şirket değerleri ile çalışan değerlerinin uyum içinde olması çok önemli. Bu durum çalışanların şirkete bağlılığını artırmakta yüksek düzeyde güven, uyum ve üretkenliği ortaya çıkarmaktadır. Buna ek olarak, çalışanların şirketin hedeflerini gerçekleştirmek için çalışmaları maaşın ötesinde bir anlam ifade ettiğinde çalışanların tutkuları ve enerjileri daha fazla ortaya çıkacak.  Bu başta müşteriler olmak üzere herkesi pozitif olarak etkileyecektir. Değer odaklı yönetim, bu unsurların hepsini dikkate alarak, şirketlerin daha sürdürülebilir ve dirençli olmalarını sağlar. Örneğin, çalışan memnuniyeti ve bağlılığı, şirketlerin inovasyon kapasitesini ve operasyonel verimliliğini artırabilir.  Memnun çalışanlar, şirketlerin en değerli varlıklarından biridir ve onların mutluluğu, şirketin genel başarısına doğrudan katkıda bulunur. Benzer şekilde, müşteri memnuniyeti ve sadakati, şirketlerin pazardaki konumunu güçlendirir ve uzun vadeli gelir akışlarını güvence altına alır. Ayrıca, çevresel sürdürülebilirlik, günümüzde giderek daha fazla önem kazanmaktadır. Şirketlerin, çevreye duyarlı iş uygulamaları benimsemesi hem yasal düzenlemelere uyum sağlamak hem de toplumsal sorumluluklarını yerine getirmek açısından kritik öneme sahiptir. Bu yaklaşım, aynı zamanda şirketlerin itibarını artırır ve rekabet avantajı sağlar.”

KPMG Türkiye Strateji ve Kurumsal Finansman Hizmetleri Bölüm Başkanı ve Şirket Ortağı Hande Şenova ise Adana bölgesinin tarım, imalat ve hizmet sektöründeki çeşitliliğiyle Türkiye'nin en gelişmiş ekonomilerinden biri olduğunu ifade ederek, ekonominin can damarı olan aile şirketlerinin sürekliliği ve başarısı için katkıda bulunmak istediklerini söyledi.

Türkiye ekonomisinin, oldukça farklı, değişken ve zorlu bir yapıya sahip olduğunu, döviz kurları, enflasyon ve piyasadaki dalgalanmaların şirketlerin yatırım ve finansman kararlarını oldukça etkilediğini aktaran Şenova, “Biz de son dönemde aile şirketlerinin özellikle yatırım fizibilitelerinde, büyüme planlarında ve değişen ilgi alanları dolayısıyla şirketlerin yeniden yapılanmasında önemli bir rol alıyoruz. Bu konularda aile şirketlerini daha etkili ve sürdürülebilir hale getirmek için kendi tecrübelerimizden, diğer müşterilerimizdeki iyi ve kötü örneklerden ve globaldeki örneklerden faydalanarak beraber çalışıyoruz.” dedi.

Hizmetleri arasında denetim, vergi danışmanlığı, iş planlama, şirket değerlemesi, finansal kaynak bulma ve kurumsal yönetim gibi alanların yer aldığını dile getiren Şenova, şöyle devam etti: “Buradaki toplantıda, bölgeyi ve müşterileri çok iyi bilen arkadaşlarımız önce aile şirketleriyle ilgili bir yol haritası sunacak. Daha sonra ise özel sektörde şirket değerini nasıl artırabiliriz, bunun için hangi faktörler önemlidir ve şirket değerinin artması için hangi koşullar ön plana çıkıyor konularını ele alacağız. Son olarak da son dönemde oldukça gündeme gelen şirketlerin finansman kaynağı bulma konusunu detaylı bir şekilde inceleyeceğiz.”

Etkinlikte KPMG Türkiye, Strateji ve Operasyonlar Kıdemli Müdürü Emre Kara, “Gelecek nesillere aile işletmelerinin sağlıklı devri: Aile şirketlerinde yönetişim”, Değerleme Hizmetleri Şirket Ortağı Burak Şahin, “Şirketlerde Değer Maksimizasyonu” ile Sermaye ve Borç Danışmanlığı Hizmetleri Şirket Ortağı Pınar Değirmenci, “Aile şirketlerinde bir kurumsallaşma yolu olarak halka arz ve süreçleri” konusunda bilgi verdi.  

//